DEVELOPMENT OF LANGUAGE COMPETENCE BY TEACHING FOREIGN LANGUAGE FOLKLORE GENRES IN STUDENTS
Keywords:
Keywords: Language competence, foreign language teaching, folklore genres, pedagogy, language acquisition, cultural competence.Abstract
Annotation: This article explores the impact of incorporating foreign language folklore genres into the curriculum as a method to enhance language competence among students. Through a comprehensive literature analysis, we delve into the theoretical foundations, followed by a detailed examination of the methods employed and the subsequent results obtained. The discussion section critically evaluates the findings, offering insights into the effectiveness of this pedagogical approach. The article concludes with implications for future language teaching practices and suggestions for further research.
References
Были и небылицы дядюшки Джонатана: Фольклор народов США: (Для сред.и стар. шк. воз.) / Сост. П. Длугенский. Л.: Дет.лит., 1987.189 с.
Васильева З.П. Мудрые заповеди народной педагогики: Заметки журналистов. М.: Педагогика, 1988. 157 с.
Фахрутдинова А.В., Кондратьева И.Г Современные тенденции социоориентированного воспитания учащихся в условиях мультикультурализма: нравственный аспект. // Ученые записки Казанской государственной академии ветеринарной медицины им. Н.Э.Баумана. 2015. Т.1. № 1. С. 221-231.
Фомина Т.Г. Язык и национальная культура. Лингвострановедение. Учебное пособие, Казань, 2011. 129 с.
Хусаинова А.Т., Фахрутдинова А.В. Межпредметная интеграция при обучении студентов вузов на примере изучения иностранного языка. // Ученые записки Казанской государственной академии ветеринарной медицины им. Н.Э.Баумана. 2014. № 3.С.328-332.
Чумарова Л.Г., Беляева Е.А., Николаева О.А. Фольклор как средство этнопедагогики. // Проблемы современного педагогического образования. Выпуск 56.Часть 8-Ялта, 2017. с. 288-294.