ЁШЛАРНИ ТАРБИЯЛАШДА ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРДАН САМАРАЛИ ФОЙДАЛАНИШНИНГ АФЗАЛЛИКЛАРИ

Authors

  • У.Ғ.Жумаев

Keywords:

Ключевые слова: смешанное обучение, модель «Перевернутый класс», видеолекции, SMART-технологии, Kahoot, онлайн-учебники, виртуальные классы.

Abstract

Аннотация: Организация занятий с использованием интеграции педагогических и информационных технологий в современном образовании требует нового педагогического мышления и мышления, а также внедрения новых методов занятий с использованием интеграции педагогических и информационных технологий в целях усиления мотивации учащихся. в высшем образовании.

References

Long, T., Logan, J. & Waugh, M. (2016). Students‟ perceptions of the value of using videos as a pre-class learning experience in the flipped classroom. TechTrends, 60(3), 245-252.

McNally, B., Chipperfield, J., Dorsett, P., Del Fabbro, L., Frommolt, V., Goetz, S., Lewohl, J., Molineux, M., Pearson, A., Reddan, G., Roikos, A., & Rung, A. (2016). Flipped classroom experiences: Student preferences and flip strategy in a higher education context. The International Journal of Higher Education Research, 73(2), 281-298.

Lo, C. K. & Hew, K. F. (2017). Using „first principles of instruction‟ to design secondary school mathematics flipped classroom: The findings of two exploratory studies. Journal of Educational Technology & Society, 20(1), 222-236. 450

Sletten, S. R. (2017). Investigating flipped learning: Student self-regulated learning, perceptions, and achievement in an introductory biology course. Journal of Science Education and Technology, 26(3), 347-357.

Published

2024-03-12

How to Cite

У.Ғ.Жумаев. (2024). ЁШЛАРНИ ТАРБИЯЛАШДА ИННОВАЦИОН ТЕХНОЛОГИЯЛАРДАН САМАРАЛИ ФОЙДАЛАНИШНИНГ АФЗАЛЛИКЛАРИ. Лучшие интеллектуальные исследования, 16(3), 15–20. Retrieved from http://web-journal.ru/index.php/journal/article/view/3629