ЖОНЗОТЛАР ҲАЁТИ ИНСОН УЧУН ИБРАТДИР

Authors

  • Латипов О.Ж

Keywords:

Калит сўзлар: зоонимлар, ибора, коннотация, орнитоним, мақол, матал, топишмоқ.

Abstract

Аннотация. Инсоният қадимдан жониворлар билан уйғунликда яшаб
келади. Уларнинг аксарияти инсон хизмати, фойдаси ва манфаати учун
яратилган бўлса ажаю эмас. Асрлар оша ҳайвонот олами инсоният оламининг
ажралмас қисмига айланган. Уларнинг инсоният ҳаётидаги ўрни беқиёслига
ҳеч қандай шубҳа йўқ. Тарихан асрлар мобайнида инсониятнинг ҳайвонот
оламини ўрганишлари, уларнинг ҳатти-ҳаракатларини кузатишлари
натижасида тилимизда зоонимлар билан боғлиқ бўлган минглаб ибора, мақол
ва маталлар шаклланган. Айрим ҳолларда улардан ҳатто ўрганиш, ибрат
олишга ҳам тўғри келади. Ҳар бир жонзотнинг инсон ҳаётидаги ўз ўрни ва
рамзий маъно касб этган ҳолда ижобий ёки салбий хислатга эга. Мазкур мақола
жонзотларнинг инсоният ҳаётидаги ўрни ҳамда улар билан боғлиқ бўлган
ибораларнинг мазмун-моҳиятини ўрганишга бағишланган.

References

Адабиётлар:

Латипов, О.Ж. Коннотативный характер наименований диких птиц в

русском и узбекском языках//ФарДУ. Илмий хабарлар журнали, 2021 йил,

№5, 140-145 б.

Ўзбек тилининг изоҳли луғати. Ўзбекистон миллий энциклопедияси.–Т.,

–680 б.

Умарова, Ф. З. Обучение учащихся русскоязычных школ использованию в

узбекской речи вспомогательных глаголов : специальность 13.00.02

"Теория и методика обучения и воспитания (по областям и уровням

образования)" : автореферат диссертации на соискание ученой степени

кандидата педагогических наук / Умарова Фарида Зикириллаевна. –

Ташкент, 2000. – 27 с. – EDN ZMBEAH.

Умарова Ф. З. Готовность педагога к личностно-ориентированному

образовательному процессу в школе //Образование через всю жизнь:

непрерывное образование в интересах устойчивого развития. – 2010. – Т. 8.

– С. 385-387.

Ikanova, L. (2020). ANALYSIS OF TWO TASKS FROM THE POINT OF

PRAGMATICS. Modern trends in linguistics: problem and solutions, 25-26.

Published

2023-12-12

How to Cite

Латипов О.Ж. (2023). ЖОНЗОТЛАР ҲАЁТИ ИНСОН УЧУН ИБРАТДИР . Лучшие интеллектуальные исследования, 10(4), 81–84. Retrieved from http://web-journal.ru/index.php/journal/article/view/1978