ISSUES OF INCREASING THE EXPORT POTENTIAL OF AN INDUSTRIAL ENTERPRISES

Authors

  • Egamberdiyev Shavkatbek
  • Mamadaliyev Muhammadshokir

Keywords:

Keywords: industrial enterprises ,export potential, cooperative relations, economic growth, global market, marketing strategies, research and development, state bodies.

Abstract

Annotation: This article discusses the issues of increasing the export potential of an industrial enterprise. Determination of promising export markets in the article, investing in research and development, robust with overseas partners establishing relationships, investing in employee training, government agencies and trade various suggestions have been made about the importance of collaborating with organizations. These strategies include through compliance, industrial enterprises will be able to enter new markets, generating revenues they can increase and increase their competitiveness in the world market. In the article expansion of export potential and economic growth and development valuable insights are provided for businesses seeking incentives.

References

Ожегов С. И., Шведова Н. Ю. (1997) Толковый словарь русского языка / Российская академия наук. Институт русского языка имени В. В. Виноградова. — 4-е изд., доп. — М.: Азбуковник.

U.P. Umurzakov, A.J.Toshboyev. Kichik biznes va tadbirkorlik / o'quv qoilanm a. Toshkent: “Sano-standart” , 2014. - 480 bet.

Ускова С.И. (2013) Экономический потенциал предприятия как основа предпринимательской деятельности [Электронный ресурс] / С.И. Ускова. – Режим доступа: http://science-bsea.narod.ru

Асаилов А.А. (2001) Экспортный потенциал региона и механизм его развития (На примере Республики Дагестан): дис. канд. экон. наук: 08.00.05 / А.А. Асаилов. – Махачкала. – 195 c.

Дэниелс Джон Д. (1994) Международный бизнес: внешняя среда и деловые операции / Джон Д. Дэниелс, Ли Х. Радеба ; пер. с англ., 6-е изд. – М. :“Дело ЛТД”. – 456 с

Кислова Ю.Е. (2013) Оценка влияния факторов внешней среды на экспортную стратегию предприятия [Электронный ресурс] / Ю.Е. Кислова // Корпоративный мене1джмент. – Режим доступа: http://www.cfin.ru/press/management/2002-1/04.shtml

Мокий М.С., Скамай Л.Г., Трубочкина М.И. (2002) Экономика предприятия: Учеб. пособие / Под ред. проф. М.Г. Лапусты. М.: ИНФРАМ.

Котлер Ф., Армстронг Г. (1998) Основы маркетинга / Пр. с англ. 2-е изд-е. К.; М.; СПб.: Издат. дом “Вильяме”.

Published

2024-06-25

How to Cite

Egamberdiyev Shavkatbek, & Mamadaliyev Muhammadshokir. (2024). ISSUES OF INCREASING THE EXPORT POTENTIAL OF AN INDUSTRIAL ENTERPRISES. Лучшие интеллектуальные исследования, 21(5), 133–138. Retrieved from https://web-journal.ru/journal/article/view/6458

Most read articles by the same author(s)