USING GAMES IN THE CLASSROOM

Mirzayeva Mahbuba Mamajonovna

Sobirjonova Madina


Abstract

It is important to involve students in the subject during the lesson. Games are the method we need for this. Games are not only interesting but also useful for the student. Through exercises and practice, the student will understand the subject quickly and
easily. It increases participation, problem-solving skill and social experience of students, and motivate them to take responsibility.


References

Бабенко Т.А. Технологии игрового обучения. Вестник научных конференций / Т.А. Бабенко. – 2016. № 6– 1 (10). С. 28–29.

Волков Б. С. Детская психология развития / Б. С. Волков. – М., 2007. – 576 c.

Гладун О.А. Коммуникативное обучение языку посредством взаимодействия на уроке. Теоретические и практические аспекты лингвистики, литературоведения, методики преподавания иностранных языков. / О.А Гладун. – Н. Новгород, 2015. – С. 126–129.

Колесникова И.Е. Игры на уроке английского языка. 5 кл.: пособие для учителя / И.Е. Колесникова – Минск 1990 – 112 с.

Конокова Т.И. Игровые технологии на уроках английского языка / Т.И. Конокова – Электрон. текстовые дан., 2016. – Режим доступа: https://infourok.ru/igrovie-tehnologii-na-urokah-angliyskogo-yazika-1465, свободный.

Most read articles by the same author(s)